Tanquen el Tramvia Blau indefinidament

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1157
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Re: Tanquen el Tramvia Blau indefinidament

Entrada Autor: ortegote » Dijous 07/05/2020 16:18

Buenas,
Algo de luz al final del tunel.

Acepto lo que comentas, no me parece tan mala idea y es bueno que se hable por que con el Coronavirus se pueden parar muchisimos proyectos y dejarlos sin fecha.

Saludos.



Miquel
Administrador
Entrades: 4090
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/05/2020 18:30

122-042-132 ha escrit:
Dijous 07/05/2020 15:53
A l'informe és parla de que l'estructura dels trucks ha arribat a l' esgotament, igual que els motors. Tanmateix, aquí patirem, sobretot els puristes de conservar les coses tal com son en origen.
El tema de les portes també serà un punt que ens farà patir, de valent!.
Puristes o no. El Tramvia Blau centenari desapareix. Ara tindrem un Tramvia Blau nou, en el que només salven la carrosseria reformada fa pocs anys i amb canvis aquí i allà. Al final la gràcia de veure i utilitzar un vehicle històric, és sabent que és i funciona amb els elements amb els que es van concebre originalment. El patrimoni no es tenir una caixa amb un disseny retro, perquè total, si volem tenir alguna cosa així, la podem fer de 0 igualment.

Pel que fan, tant és fer tramvies nous de 0 que una reconstrucció aprofitant la caixa.

Com a mínim, sembla que volen potenciar el servei.


El metro de Barcelona amb motoristes!

TECliège
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: TECliège » Divendres 08/05/2020 23:43

El tema es que si vols donar un servei comercial amb un vehicle històric entres en una contradicció normativa.

La alternativa seria tancar-ho i només fer-los sortir a passejar originals 100% a mode de mostra



Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 843
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dissabte 09/05/2020 11:24

També podrien mantenir els cotxes històrics i treure'ls els caps de setmana i durant els mesos de juliol i agost, i tenir 2 cotxes més moderns durant la resta de l'any per a fer servei comercial ? :nose



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1283
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 09/05/2020 14:40

Bé, una mica és el que faran.
El 2 i 8 com a vehicles històrics, i els altres cinc pel servei comercial. Salut!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5141
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 10/05/2020 17:51

Vist això, tant de bo es poguessin mantenir els vehicles històrics en l'estat actual (que, en el cas dels 5, 6 i 7, ja no és l' "ideal" que ens agradaria, és clar), per a "sortides històriques", i construir-ne de nous, amb tot l'estil "retro" que es volgués i tecnologia moderna, pel "servei normal".

Suposo que el pressupost per això seria difícil d'aconseguir (i ja veurem "per a quines coses hi ha pressupost", a partir d'ara), i el traçat de la línia, no ens enganyem, no ho posa fàcil amb el seu pendent afegit a les corbes del tram superior, juntament amb la convivència amb el trànsit. Que l'últim incident el patís precisament un dels ja reformats amb sistemes de seguretat més moderns, tampoc ajuda gaire; és com fer veure que "calen reformes de seguretat més serioses, encara". Si l'incident hagués estat d'una unitat no reformada, potser "només" hagués deixat palès com era d'oportuna la reforma feta en les altres.

Si tingués un traçat sense pendent, on la qüestió del frenat no fós tan rellevant, potser seria diferent.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5141
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 21/05/2020 10:20

Malauradament, sembla ser que estàvem parlant de castells en l'aire...

https://www.lavanguardia.com/vida/20200 ... -blau.html

Nuevo revés para el regreso del Tramvia Blau
El Ayuntamiento retirará el anuncio de licitación para reformar el entrañable transporte y la avenida del Tibidabo ante la crisis sanitaria


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1283
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/05/2020 14:57

Tot i que entenc que els recursos ara és desv ian a ajudes socials; quina millor ajuda que quantes més inversions en obres, millor.
Molt millor, grans inversions en obra pública.
Ja portem dos tramvies que cauen de les inversions, el Blau i el Tram.
Mediocritat municipal.
Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22689
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 31/05/2020 23:27

https://www.totbarcelona.cat/societat/l ... ssion=true

Mobilitat

L’Ajuntament torna a frenar el Tramvia Blau per estalviar per la pandèmia

Anul·la el concurs públic convocat per TMB per encarregar la redacció del projecte per tornar a posar en marxa l'icònic mitjà de transport del Tibidabo | La documentació oficial assegura que és per destinar els diners a la crisi sanitària

Sílvia Barroso 31/05/2020 9:11 pm
El Tramvia Blau torna a estar en via morta. L’avenç que significava que finalment s’hagués tret a concurs la redacció del projecte per reformar-lo ha durat de Nadal a Sant Esteve. O, per ser precisos, dues setmanes. Transports de Barcelona, l’empresa del grup TMB que gestiona la xarxa de bus, va publicar la licitació el 6 de maig. Setze dies després, el 21 de maig, es feia públic el desistiment de la convocatòria al mateix expedient del portal de contractacions de la Generalitat. La causa per la qual s’ha fet aquesta frenada en un projecte que mai acaba d’arrencar no queda clara.

D’una banda s’al·lega que ara no és moment de gastar en el Tramvia Blau –la redacció del projecte costaria 802.847,83 euros (IVA inclòs)– perquè calen fons per afrontar la crisi socioeconòmica que comportarà la pandèmia de Covid-19. I, per una altra banda, s’entreveu alguna mena de desacord o falta de coordinació entre TMB, l’organisme que va llançar la licitació, i l’àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament, encara que al capdavall uns i altres pengen de la tinença d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, encapçalada per Janet Sanz (Barcelona en Comú). Per sota seu hi ha la regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, Rosa Alarcón (PSC).

Són els mateixos portaveus municipals els que asseguren que, com que es tracta d’un projecte amb dues potes –la modernització del Tramvia Blau i les seves instal·lacions d’una banda i la reurbanització de l’avinguda Tibidabo i les places Kennedy i Doctor Andreu d’una altra– calia la intervenció dels serveis d’urbanisme de l’Ajuntament, a més del que fes TMB. La mateixa versió indica que “alguns tràmits per la part de l’Ajuntament encara estaven pendents quan es va decretar l’estat d’alarma” i que “en aquell moment es va aturar tot” el que no era urgent. Per alguna raó no aclarida, TMB no tenia constància d’aquests tràmits pendents i va treure el projecte a concurs. No se sap quin va ser el malentès o el motiu de la descoordinació entre dues àrees municipals, però el cas és que la licitació, llançada per sorpresa en ple confinament –quan realment estava tot paralitzat– s’ha anul·lat sine die. “Actualment la prioritat era atendre l’emergència sanitària de Covid-19, l’Ajuntament està centrat en això”, subratllen fonts municipals.

Els diners han de ser per a la crisi sanitària
Si es consulta la documentació oficial, però, l’enfoc és una mica diferent. Segons el comunicat oficial de justificació del desistiment penjat al portal de contractacions de Catalunya, la raó per la qual es revoca el concurs és que “la nova situació econòmica i social derivada de la emergència sanitària originada per la Covid-19 requereix la satisfacció de necessitats que no s’havien pogut preveure per un òrgan de contractació diligent amb mires de garantir l’interès públic”. El text afegeix que davant la nova situació “resulta imprescindible que s’ajornin determinades inversions per poder disposar de crèdit per satisfer altres necessitats d’interès públic derivades de l’emergència sanitària“.

Polèmica per despeses recents
Aquesta marxa enrere en un projecte que ja porta més d’un any de retard –s’havia de treure a concurs la primavera del 2019, ja sota la pressió de l’endarreriment excessiu– arriba en un moment en què el govern d’Ada Colau ha sigut qüestionat per l’oposició durant la pandèmia per determinades despeses. El que ha fet més soroll ha estat clarament l’afer del concert que s’havia de fer en terrats i balcons de la ciutat. La comissió de govern havia acordat una subvenció de 250.000 euros per a un projecte que havia d’executar El Terrat (Mediapro) i que s’havia valorat en 500.000 euros. Tot i que algunes de les actuacions ja s’havien gravat –l’espectacle estava concebut com a fals directe–, el projecte es va avortar i la despesa municipal, per tant, no es va arribar a fer. Però dies després es va saber que s’havia contractat un publicista que havia treballat amb l’exalcaldessa de Madrid Manuela Carmena per a la campanya de comunicació de l’Ajuntament relacionada amb la Covid-19. Va ser un altre episodi polèmic que va arribar al ple de divendres.

Avantprojecte redactat amb tot detall
Mirant-se la resta de la documentació publicada al portal de contractacions es fa difícil saber quins eren els punts que estaven pendents de tancar, segons la versió que donen els portaveus municipals. És obvi que només els tècnics poden identificar-los –més enllà d’alguns errors ortotipogràfics al text de la memòria– , però l’aparença de la documentació que s’havia adjuntat per als candidats que volguessin participar en la licitació contenia un avantprojecte detallat. S’hi incloïen tota mena d’especificacions i diverses imatges que recreen com hauria de quedar l’àrea afectada quan les obres es facin, una fase posterior a la redacció del projecte i encara molt més llunyana.


Les instruccions de l’Àrea d’Ecologia Urbana de l’Ajuntament era aprofitar la renovació del tramvia i del traçat per on circula per refer tot l’urbanisme de l’avinguda Tibidabo i la plaça Kennedy. Es persegueix, sobretot, que hi hagi espai per a un carril bici i més espai per als vianants en alguns trams. Un dels requeriments que la plaça Kennedy, on comença el trajecte per enfilar-se cap a la del Doctor Andreu, deixi de ser una rotonda pensada per als vehicles per crear-hi una àrea pacificada que faci d’intercanviador entre la parada Avinguda Tibidabo de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Tramvia Blau. També es demana que s’integri definitivament la línia d’autobús de la xarxa ortogonal que s’ha incorporat després de l’aturada del vell tramvia i que fa una part del seu recorregut, fins al carrer Adrià Margarit, a tocar el CosmoCaixa.

Les obres, per al mandat següent?
Aquesta aturada sense nova data del concurs per encarrega la redacció del projecte situa molt lluny l’horitzó de la tornada del Tramvia Blau. Tal com estava plantejada la licitació, es donava un mes per presentar ofertes, després calia fer el procés d’obertura de pliques i, un cop adjudicat l’encàrrec, es donava un any i mig per entregar la feina. Quan es torni a treure a concurs i es tingui sobre la taula el projecte redactat –impossible abans de mitjans del 2022, un any abans de finalitzar el mandat– encara caldrà convocar un altre concurs per adjudicar la realització de les obres i l’execució dels treballs difícilment durarà menys d’un any o un any i mig. Tot indica que el Tramvia Blau, que va quedar fora de circulació l’últim any del primer mandat de Colau, no tornarà estar en marxa abans que s’acabi el segon mandat dels comuns, moment en què ja portarà més de cinc anys retirat. Tot plegat, malgrat que en el moment d’anunciar l’aturada es va parlar de manera ambigua d’uns dos anys de marge per tornar-lo a engegar.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”